De dag dat je wist die zou komen!

4 februari 2020 - Mukono, Oeganda

Zo maak je voorzichtige plannen om iets voor langere tijd te ondernemen. Zo is het 3 februari en sta je in alle vroegte met veel bagage op Schiphol. Waarom moet er ook altijd zoveel bagage mee?

Bij de douane hadden ze bedacht mij te gaan fouilleren en mijn handbagage op drugs en andere zaken te controleren. De vouwblaadjes voor de kinderen werden grondig onderzocht. De Bijbel werd doorgebladerd, mijn toiletartikelen werden bekeken en ze waren op zoek naar de schaar. Maar alles mocht uiteindelijk gewoon mee. 😀

Na alle andere gebruikelijke procedures en met vertraging van een half uur, omdat er ergens een deur niet open ging, vertrok ik richting Kigali (Rwanda) met als eindbestemming Entebbe (Uganda) Waar we mooi op tijd aankwamen.
Ondanks de vertraging juist een half uur vroeger dan gepland. Rara hoe kan dit🤔?

Na 10 uur was ik blij dat ik dan eindelijk op Ugandese bodem stond en ik iemand van noahs ark kon ontmoeten.
Ik ben opgehaald door een heel vriendelijke chauffeur. En na 1.5 uur door het drukke verkeer ben ik dan eindelijk op plek van bestemming. Het is erg donker dus van de omgeving nog niets kunnen zien. Dat gaan we dan morgen ervaren.
Voor afrikaanse begrippen heb ik een prima plekje. Een keukentje,slaapkamer en zit/eetmaner in een. En een hele grote badkamer. Inprinciepe woon ik alleen. Maar aangezien er wat glas in het raam ontbreekt deel ik het vannacht met wat gevleugelde vrienden. Maar ach hoe meer zielen hoe meer vreugd. En een klamboe en deet heb ik tenslotte niet voor niets meegenomen .

Nu wordt het hoogtijd om te gaan slapen. Het is hier inmiddels ongeveer 2.30. Ik ga er vanuit dat de kinderen straks wel weer vroeg uit de veren zijn. Dus een kort nachtje voor de boeg.

1. Corine van Reeuwijk:
    Ha Diana,
    Wat leuk dat je weer in Oeganda bent! Ik ga zeker je verhalen volgen! Veel zegen!
    Groetjes, Corine van Reeuwijk
  2. Marloes:
    Fijn dat je er bent !
  3. Reina de Boer:
    4 februari 2020
    Fijn dat je veilig en wel bent aangekomen!
    ik ben benieuwd naar je ervaringen en verhalen. Maar heb het goed daar, onder Gods zegen.
  4. Anne-Mieke:
    4 februari 2020
    Goed te horen dat je er bent, laat de kindertjes maar komen
  5. Marjan van den Bosch:
    4 februari 2020
    Wat fijn dat je veilig bent aangekomen. Ik ga je volgen. Wens je een mooie tijd toe😃
  6. Arnold:
    4 februari 2020
    Fijn dat je veilige reis hebt gehad en sterkte voor de volgende ochtend.👍🏻
  7. Alien en philip:
    4 februari 2020
    Ahhh heerlijk, je bent er!!

Heb het goed. Zijn zegen gewenst!!
  8. Marian:
    4 februari 2020
    Het gaat beginnen! Heel veel succes en plezier.
  9. Simone:
    4 februari 2020
    De reis is goed begonnen met een veilige aankomst in Uganda.
    Veel zegen en liefde voor de kids daar.
    Fijne tijd toegewenst!
  10. Herma:
    Hè Diana,

Dat was dus een spannend begin😅. Al met al wel goed gekomen. Fijn dat je een mooi onderkomen hebt. Het genieten begint nu. Hoop snel meer te horen.
    Lieve groet,
    Herma
  11. Lieke:
    5 februari 2020
    Dank voor je bericht, goed om te horen!!
    Hopelijk vonden je gevleugelde nachtgastjes het niet al te gezellig
  12. Irene:
    5 februari 2020
    Fijn dat je reis goed is verlopen. We wensen je een hele goede tijd toe.
  13. Leny:
    5 februari 2020
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Omdat ik vrijdag n op vakantie ga, moet ik ook mijn koffer pakken, maar ik denk dat die een heel andere inhoud zal hebben. Fijne tijd.
  14. Christa:
    5 februari 2020
    Hoi Diana ik ga met plezier jouw verhalen volgen en ben blij dat je veilig bent aangekomen.
    Jij en drugs??? 🙈🤣 de mallerds.
    't Wordt vast hard werken maar ook een mooie periode.
    Geniet van de kinderen en een goeie tijd daar!